Usein kysyttyä
Saako reseptilääkkeitä mainostaa Suomessa?
Reseptilääkkeiden mainonta on Suomessa tarkasti säädeltyä ja reseptilääkkeitä saa mainostaa vain terveydenhuollon ammattilaisille. Reseptilääkemainontaa voi tehdä ammattilaisille suunnatuissa medioissa, kuten esimerkiksi Lääkärilehdessä ja sen digitaalisissa kanavissa.
Miten varmistutte, että reseptilääkemainokset näkyvät vain lääkäreille?
Lääkäreille kohdennettua mainontaa toteutetaan lääkäreiden omissa medioissa, joissa pääsy sisältöön edellyttää palveluihin kirjautumista. Käytämme Fimnet-tunnistautumista varmistaaksemme, että mainokset tavoittavat vain lääkärit. Näin varmistamme, että reseptilääkemainonta pysyy lain ja ohjeistusten mukaisena.
Mitä mahdollisuuksia tarjoatte kohdennettuun mainontaan? Miten voin kohdistaa mainonnan tietyn alan erikoislääkäreihin?
Lääkäreille kohdennettuun mainontaan löytyy useita vaihtoehtoja. Printissä voi kohdistaa liitteitä ja digitaalisissa kanavissa (Lääkärilehti.fi, Fimnet.fi) bannerimainontaa sekä suorapostituksia. Kaikkia näitä voi kohdistaa esimerkiksi erikoisalan, erityispätevyyden tai hyvinvointialueen mukaan.
Mistä tiedän miten mainoskampanjani menestyy?
Digitaalisissa kanavissa saat meiltä aina mainosraportin, joka sisältää tiedot uniikkien lääkärien määrästä, näyttökerroista (impressioista) sekä klikkausten ja konversioiden määrästä. Printtimediassa voit ilmoittaa mainoksesi mukaan Lääkärilehden tutkimusnumeroihin, jolloin saat raportin mainoksesi tehosta.
Kuinka monta lääkäriä tai tietyn alan erikoislääkäriä voin tavoittaa?
Medioissamme on mahdollista tavoittaa lähes 90 % suomalaisista lääkäreistä. Tarkemmat erikoisalakohtaiset tavoittavuusluvut saat myyntitiimiltämme.